Voor een volledige werking van de website worden cookies op uw computer gezet. sluiten

Informatie over het Coronavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Wij blijven ervoor zorgen dat onze aanbiedingen de meest gunstige voorwaarden hebben. Zo betaal je (bijna) altijd pas bij aankomst en kun je gratis annuleren (per hotel verschillen de exacte voorwaarden). Daarnaast proberen we de aanbiedingen zo lang mogelijk te laten doorlopen, zodat je op een later tijdstip alsnog van dezelfde aanbieding gebruik kan maken.

Kunnen we nog naar een hotel afreizen wegens het coronavirus?

De hotels mogen openblijven, maar de beslissing of u wilt gaan is aan u. Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij Zoweg.nl volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Je kunt er wel van uitgaan dat ook de hotels hun verantwoording nemen en de nodige maatregelen treffen (bijv. extra schoonmaakploegen).

Welke hotels zijn er gesloten?

Momenteel zijn er vrijwel geen hotels meer gesloten. Mocht een hotel gesloten zijn, dan zal deze tijdelijk niet meer te boeken zijn via Zoweg.nl. Wij zullen hier tevens contact met u over opnemen wanneer u dat hotel heeft geboekt. Dit geldt voor hotels in binnen- en buitenland.

Kan ik een hotel boeken in Duitsland?

Momenteel is bijna heel Nederland door de Duitse overheid aangemerkt als risicogebied, met uitzondering van de provincies Zeeland en Limburg. Wat betekent dit voor de Nederlandse reiziger die naar Duitsland af wil reizen? Dit betekent concreet, dat reizigers uit deze risicogebieden óf een negatieve coronatest moeten kunnen tonen in het betreffende hotel (uitslag mag niet ouder zijn dan 48 uur) óf in quarantaine moeten. In het laatste geval moet de reiziger zich voorafgaand aan de reis preventief laten testen. De uitslag mag in Duitsland afgewacht worden, tijdens de quarantaine. In het eerste geval: als u een negatieve coronatest inlevert, moet u ter plaatse ook nog een formulier invullen. Het hotel is verplicht om het testresultaat en het formulier op te sturen naar het ‘Gesundheitsamt’. Deze maatregelen zijn voor onbepaalde tijd van kracht.

De meeste hotels in Duitsland zijn inmiddels geopend, hoewel bepaalde faciliteiten als het zwembad of een eventuele fitness- of wellnessruimte gesloten of deels gesloten kunnen zijn. Ook kan het zo zijn dat het ontbijt, de lunch en het diner in plaats van in buffetvorm op een andere manier geserveerd worden. Een andere bekende coronamaatregel is het werken met een tijdslot en/of reservering, zodat er niet te veel mensen tegelijkertijd in een ruimte zijn. Indien wij hiervan op de hoogte zijn gebracht door het hotel, passen wij dit meteen op onze website aan.

Wij houden de officiële regelgeving van de Duitse regering nauwlettend in de gaten. De beschikbaarheid op onze website passen wij direct aan, zodra wij hiertoe opdracht hebben gekregen van het hotel. Voor heel Duitsland geldt nog steeds dat als u gaat winkelen, tanken of met het ov reist, een mondkapje voorlopig verplicht is. Het maakt niet uit wat voor een exemplaar u gebruikt, mits mond én neus maar bedekt zijn. Verder verschillen de regels per deelstaat. Heeft u geboekt en wijzigt er iets in de regelgeving, wat van invloed is op uw uitje, dan wordt u uiteraard op de hoogte gebracht door het betreffende hotel óf door ons.

Welke faciliteiten zijn er wel en niet geopend bij hotels?

Dit verschilt per hotel. Wil je meer informatie of heb je vragen over de faciliteiten van een hotel? Neem dan contact op met het desbetreffende hotel.

Zwembaden bungalowparken
Of een zwembad wel of niet open is, verschilt per park. In Nederland zijn er velen met zwembaden die open zijn. Daarvoor gelden aanvullende regels, voor een veilig gebruik. Om zeker te weten of het zwembad op het park waar je verblijft geopend is, raden we je aan om contact op te nemen met de parkreceptie. Er is geen compensatie voor gasten wanneer een zwembad is gesloten.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een later tijdstip in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van Zoweg.nl

Wil je je boeking wijzigen, dan adviseren we je contact met Zoweg.nl op te nemen. Wij bespreken dan met het hotel of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een later tijdstip. Let wel, dat een wijziging alleen kan indien het hotel ermee akkoord gaat.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?

Wij houden de berichtgeving van RIVM nauwlettend in de gaten. Zoweg.nl is te allen tijde afhankelijk van de hotels of een verblijf wel of niet gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig.