Informatie over het Coronavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Wij blijven ervoor zorgen dat onze aanbiedingen de meest gunstige voorwaarden hebben. Zo betaal je (bijna) altijd pas bij aankomst en kun je gratis annuleren (per hotel verschillen de exacte voorwaarden). Daarnaast proberen we de aanbiedingen zo lang mogelijk te laten doorlopen, zodat je op een later tijdstip alsnog van dezelfde aanbieding gebruik kan maken.

Kunnen we nog naar een hotel afreizen in Nederland?

Ja, u kunt bij de hotels die op onze website staan gewoon terecht, de beschikbaarheid van de hotels kunt u op dagniveau zien in de kalender.

Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij Zoweg.nl volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). 

Kan ik een hotel boeken in Duitsland?

Ja, dat is weer mogelijk! Vanaf 30 mei 2021 zijn toeristische overnachtingen, ook voor Nederlanders, weer toegestaan in Duitsland. Uiteraard moeten de coronamaatregelen als het dragen van een FFP2-masker en het houden van 1,5 meter afstand in acht genomen worden.

Voor het inchecken in een hotel, maar ook bij het betreden van toeristische attracties en winkels, bent u verplicht te laten zien:

  • Een coronatest (een zelftest is niet toegestaan, een sneltest of PCR is wél toegestaan) die niet ouder is dan 24 uur (Sleeswijk-Holstein hanteert 12 uur);
  • Een coronapaspoort, waarin staat dat alle vaccinaties gehaald zijn, ten minste 14 dagen geleden; óf:
  • Een verklaring dat men binnen 6 maanden voor incheck corona heeft gehad en hiervan minimaal 14 dagen genezen is.

U ziet hier welke actuele maatregelen per regio of deelstaat gelden.

Kan ik een hotel boeken in België?

Ja, dat kan. Wanneer u maximaal 48 uur (dus een verblijf voor 2 nachten) in België bent, dan zijn er geen enkele voorwaarden aan verbonden. Blijft u langer? Dan zijn er echter wel beperkende maatregelen en noodzakelijke stappen waarmee u rekening dient te houden, zowel als het gaat om het verblijf als om de reis. België is namelijk momenteel voor Nederlandse reizigers een oranje zone en Nederland is voor Belgische reizigers een rode zone. Het advies is om alleen naar België te reizen wanneer het noodzakelijk is.

Tot nader order geldt, voor Nederlandse reizigers die naar België willen reizen (voor een verblijf van langer dan 48 uur):

  • Tijdens de reis dient u een negatieve PCR-test (max 72 uur oud) te kunnen tonen.
  • Op de plaats van bestemming dient u uzelf 10 dagen quarantaine op te leggen.
  • Op dag 1 en dag 7 na aankomst in België bent u verplicht een PCR-test af te laten nemen.
    Bij thuiskomst gaat u opnieuw 10 dagen in quarantaine.

Welke faciliteiten zijn er wel en niet geopend?

Dit verschilt per accommodatie. Wil je meer informatie of heb je vragen over de faciliteiten van een hotel of bungalowpark? Neem dan contact op met de desbetreffende accommodatie.

Er is geen compensatie voor gasten wanneer een of meerdere faciliteiten zijn gesloten.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een later tijdstip in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van Zoweg.nl

Wil je je boeking wijzigen, dan adviseren we je contact met Zoweg.nl op te nemen. Wij bespreken dan met het hotel of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een later tijdstip. Let wel, dat een wijziging alleen kan indien het hotel ermee akkoord gaat.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?

Wij houden de berichtgeving van RIVM nauwlettend in de gaten. Zoweg.nl is te allen tijde afhankelijk van de hotels of een verblijf wel of niet gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig.