Informatie over het Coronavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Wij blijven ervoor zorgen dat onze aanbiedingen de meest gunstige voorwaarden hebben. Zo betaal je (bijna) altijd pas bij aankomst en kun je gratis annuleren (per hotel verschillen de exacte voorwaarden). Daarnaast proberen we de aanbiedingen zo lang mogelijk te laten doorlopen, zodat je op een later tijdstip alsnog van dezelfde aanbieding gebruik kan maken.

Kunnen we nog naar een hotel afreizen in Nederland?

Ja, u kunt bij de hotels die op onze website staan gewoon terecht, de beschikbaarheid van de hotels kunt u op dagniveau zien in de kalender. 

Wat zijn de huidige maatregelen bij hotels en faciliteiten in Nederland?

Voor de hotel-restaurants geldt een verplichting voor het hebben van een coronatoegangsbewijs. Met het coronatoegangsbewijs kun je laten zien dat je gevaccineerd bent, onlangs van COVID-19 hersteld bent of negatief getest bent. Daarnaast zijn de restaurants vanaf heden slechts tot 20.00 geopend.

Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij Zoweg.nl volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). 

De hotels kunnen aanvullende of speciale maatregelen hanteren. Voor de maatregelen van een specifiek hotel verwijzen wij je graag door naar de website van het hotel zelf.

Kan ik een hotel boeken in Duitsland?

Ja, dat is weer mogelijk! Toeristische overnachtingen, ook voor Nederlanders, zijn toegestaan in Duitsland. In Duitsland gelden nog wel coronamaatregelen, u ziet hier welke actuele maatregelen per regio of deelstaat gelden.

Als je op vakantie gaat buiten Nederland, heb je kans dat je een coronapas moet laten zien op de heen en/of terugreis. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je altijd eerst goed in voor het vakantieland van je keuze. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie over wanneer een negatieve COVID-19-testuitslag verplicht is als je terugreist naar Nederland lees je op de informatiepagina van de Rijksoverheid.

Kan ik een hotel boeken in België?

Ja, dat is mogelijk! Er zijn echter wel een paar maatregelen en noodzakelijke stappen, waarmee u rekening dient te houden als u naar België af wilt reizen.

Als je op vakantie gaat buiten Nederland, heb je kans dat je een coronapas moet laten zien op de heen en/of terugreis. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je altijd eerst goed in voor het vakantieland van je keuze. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie over wanneer een negatieve COVID-19-testuitslag verplicht is als je terugreist naar Nederland lees je op de informatiepagina van de Rijksoverheid.

Welke faciliteiten zijn er wel en niet geopend?

Dit verschilt per accommodatie. Wil je meer informatie of heb je vragen over de faciliteiten van een hotel of bungalowpark? Neem dan contact op met de desbetreffende accommodatie.

Er is geen compensatie voor gasten wanneer een of meerdere faciliteiten zijn gesloten.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een later tijdstip in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van Zoweg.nl

Wil je je boeking wijzigen, dan adviseren we je contact met Zoweg.nl op te nemen. Wij bespreken dan met het hotel of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een later tijdstip. Let wel, dat een wijziging alleen kan indien het hotel ermee akkoord gaat.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?

Wij houden de berichtgeving van RIVM nauwlettend in de gaten. Zoweg.nl is te allen tijde afhankelijk van de hotels of een verblijf wel of niet gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig.