Informatie over het Coronavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Wij blijven ervoor zorgen dat onze aanbiedingen de meest gunstige voorwaarden hebben. Zo betaal je (bijna) altijd pas bij aankomst en kun je gratis annuleren (per hotel verschillen de exacte voorwaarden). Daarnaast proberen we de aanbiedingen zo lang mogelijk te laten doorlopen, zodat je op een later tijdstip alsnog van dezelfde aanbieding gebruik kan maken.

Kunnen we naar een hotel afreizen in Nederland?

Ja, u kunt bij de hotels die op onze website staan gewoon terecht, de beschikbaarheid van de hotels kunt u op dagniveau zien in de kalender. Er gelden geen verdere corona maatregelen meer in de hotels en restaurants.

Kan ik een hotel boeken in Duitsland?

Ja, dat is mogelijk! Toeristische overnachtingen, ook voor Nederlanders, zijn toegestaan in Duitsland. In Duitsland gelden nog wel coronamaatregelen, u ziet hier welke actuele maatregelen per regio of deelstaat gelden.

Als je op vakantie gaat buiten Nederland, heb je kans dat je een coronapas moet laten zien op de heen en/of terugreis. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je altijd eerst goed in voor het vakantieland van je keuze. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie over wanneer een negatieve COVID-19-testuitslag verplicht is als je terugreist naar Nederland lees je op de informatiepagina van de Rijksoverheid.

Kan ik een hotel boeken in België?

Ja, dat is mogelijk! Er zijn echter wel een paar maatregelen en noodzakelijke stappen, waarmee u rekening dient te houden als u naar België af wilt reizen.

Als je op vakantie gaat buiten Nederland, heb je kans dat je een coronapas moet laten zien op de heen en/of terugreis. Voorkom vervelende verrassingen op reis en lees je altijd eerst goed in voor het vakantieland van je keuze. Je leest alles over de risico's en andere belangrijke informatie in het reisadvies voor je vakantiebestemming op deze informatiepagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Meer informatie over wanneer een negatieve COVID-19-testuitslag verplicht is als je terugreist naar Nederland lees je op de informatiepagina van de Rijksoverheid.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een later tijdstip in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van Zoweg.nl

Wil je je boeking wijzigen, dan adviseren we je contact met Zoweg.nl op te nemen. Wij bespreken dan met het hotel of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een later tijdstip. Let wel, dat een wijziging alleen kan indien het hotel ermee akkoord gaat.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Cookies

Om je optimaal te laten genieten van de aanbiedingen van Zoweg.nl, gebruiken wij cookies van derde partijen. Deze cookies vergroten het gebruiksgemak, maken aanbiedingen relevant en helpen met het tonen van content en uitingen op basis van de interesses van de gebruiker. Lees meer in ons privacy- en cookiestatement.