Voor een volledige werking van de website worden cookies op uw computer gezet. sluiten

Informatie over het Cornavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Kunnen we nog naar een hotel afreizen wegens het coronavirus?

De hotels mogen momenteel nog openblijven, maar de beslissing of u wilt gaan is aan u. Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij Zoweg.nl volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

In Duitsland is het inmiddels niet meer toegestaan om voor toeristische doeleinden te reizen t/m 19 april 2020.

Welke hotels zijn er gesloten?

Momenteel zijn er steeds meer hotels die besluiten om hun deuren tijdelijk te sluiten. Wanneer een hotel gesloten is, zal deze tijdelijk niet meer te boeken zijn via Zoweg.nl. Wij zullen hier tevens contact met u over opnemen wanneer u dat hotel heeft geboekt.

Welke faciliteiten zijn er wel en niet geopend bij hotels?

Over het algemeen zijn de meeste faciliteiten gesloten t/m 6 april. Wil je meer informatie of heb je vragen over de faciliteiten van een hotel? Neem dan contact op met het desbetreffende hotel.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Of je kan wijzigen of annuleren is afhankelijk van de voorwaarden waarmee je hebt geboekt. Zolang er geen aanbevelingen zijn vanuit de overheid om niet in een hotel te verblijven, worden uw boekingen zoals gewoonlijk uitgevoerd en gelden de normale annulerings- en wijzigingsregels (deze staan vermeld op de reserveringsbevestiging en onze website). Kun je volgens de voorwaarden niet meer wijzigen of annuleren, dan is het afhankelijk van het hotel welke beslissing zij hierin nemen.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?

Wij houden de berichtgeving van RIVM nauwlettend in de gaten. Zoweg.nl is te allen tijde afhankelijk van de hotels of een verblijf wel of niet gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig.