Informatie over het Coronavirus

Bij Zoweg.nl volgen we de situatie rondom het coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet. Wij zullen hieronder de meest gestelde vragen en de antwoorden vermelden.

Wij blijven ervoor zorgen dat onze aanbiedingen de meest gunstige voorwaarden hebben. Zo betaal je (bijna) altijd pas bij aankomst en kun je gratis annuleren (per hotel verschillen de exacte voorwaarden). Daarnaast proberen we de aanbiedingen zo lang mogelijk te laten doorlopen, zodat je op een later tijdstip alsnog van dezelfde aanbieding gebruik kan maken.

Kunnen we nog naar een hotel afreizen in Nederland?

Ja, u kunt bij de hotels die op onze website staan gewoon terecht, de beschikbaarheid van de hotels kunt u op dagniveau zien in de kalender. 

Wat zijn de huidige maatregelen bij hotels en faciliteiten in Nederland?

Het is momenteel verplicht om bij hotels en restaurants een coronatoegangsbewijs te hebben. Met het coronatoegangsbewijs kun je laten zien dat je gevaccineerd bent, onlangs van COVID-19 hersteld bent of negatief getest bent. De coronapas kan zowel digitaal als op papier zijn.

Met de hele sector staan we in contact met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Bij Zoweg.nl volgen wij de adviezen van het RIVM strikt na. De richtlijnen kunt u terugvinden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). 

Kan ik een hotel boeken in Duitsland?

Ja, dat is weer mogelijk! Toeristische overnachtingen, ook voor Nederlanders, zijn weer toegestaan in Duitsland. Inmiddels hoeven Nederlanders die Duitsland binnenkomen geen negatieve coronatest of vaccinatiebewijs meer te laten zien. Bij het inchecken in het hotel dient u nog wel een negatieve PCR-test of een vaccinatiebewijs te tonen.

Bovendien heeft onze eigen overheid code geel afgegeven voor reizen naar Duitsland, wat betekent dat reizen naar Duitsland verantwoord wordt geacht, u bij terugkeer uit Duitsland geen negatieve testuitslag hoeft te laten zien én dat u eenmaal thuis niet in quarantaine hoeft.

In Duitsland gelden nog wel enkele coronamaatregelen, zoals het dragen van een FFP2-mondkapje wanneer niet genoeg afstand gehouden kan worden, veelal in binnenruimten. U ziet hier welke actuele maatregelen per regio of deelstaat gelden.

Kan ik een hotel boeken in België?

Ja, dat is mogelijk! Er zijn echter wel een paar maatregelen en noodzakelijke stappen, waarmee u rekening dient te houden als u naar België af wilt reizen.

Tot nader order geldt, voor Nederlandse reizigers die naar België willen reizen (voor een verblijf van langer dan 48 uur), dat ze het Passagier Lokalisatie Formulier in moeten vullen.

Verder gelden de volgende voorwaarden. U moet een van de volgende bewijzen kunnen tonen:

  • Vaccinatiebewijs (u bent volledig gevaccineerd, 14 dagen of langer geleden)
  • Herstelbewijs (u bent hersteld van corona, de negatieve PCR-test is ouder dan 10 dagen maar niet ouder dan 180 dagen)
  • Een negatieve PCR-test (u bent pas getest, de test is niet ouder dan 72 uur)

Welke faciliteiten zijn er wel en niet geopend?

Dit verschilt per accommodatie. Wil je meer informatie of heb je vragen over de faciliteiten van een hotel of bungalowpark? Neem dan contact op met de desbetreffende accommodatie.

Er is geen compensatie voor gasten wanneer een of meerdere faciliteiten zijn gesloten.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen of annuleren?

Wij hebben natuurlijk het liefst dat jij je boeking wijzigt naar een later tijdstip in plaats van dat je deze annuleert. Waarom? Omdat je op deze manier een steentje bijdraagt aan het behouden van de toerismesector en natuurlijk het behoud van Zoweg.nl

Wil je je boeking wijzigen, dan adviseren we je contact met Zoweg.nl op te nemen. Wij bespreken dan met het hotel of het mogelijk is om jouw boeking te wijzigen naar een later tijdstip. Let wel, dat een wijziging alleen kan indien het hotel ermee akkoord gaat.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Kunnen de annuleringsvoorwaarden van boekingen nog wijzigen als er nieuwe berichtgeving komt vanuit het RIVM?

Wij houden de berichtgeving van RIVM nauwlettend in de gaten. Zoweg.nl is te allen tijde afhankelijk van de hotels of een verblijf wel of niet gewijzigd kan worden.

Kan ik mijn reservering wijzigen naar een onbekende datum?

Nee, dat kan niet. Bij een wijziging van een boeking, is er altijd een nieuwe datum nodig.