Extra informatie

Reserveren via Zoweg.nl

Een hotelkamer of bungalow reserveren via Zoweg.nl is snel en eenvoudig. In een paar simpele stappen reserveert u het arrangement bij het door u geselecteerde hotel of bungalowpark. Belangrijk om te weten is dat al onze bezoekers hetzelfde aanbod te zien krijgen, wij van Zoweg.nl maken geen gebruik van gepersonaliseerde resultaatpagina's op basis van uw gedrag op onze website. Wij zijn van mening dat wij de beste aanbiedingen (voordelige prijs en goede beschikbaarheid) als eerste moeten tonen.

Hoe maak ik een reservering?

Direct een hotel of vakantiepark reserveren via onze website is heel eenvoudig:

1. Kies het hotel of vakantiepark en de gewenste aanbieding op de door jou gewenste datum en klik op ‘verder’;
2. Volg alle stappen van het boekingsproces.
3. De reservering is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt. Op dat moment komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en het hotel.
4. Binnen een paar minuten ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Het boekingsnummer geldt als bevestiging.
5. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservering in orde is.

Beschikbaarheid van een arrangement

De meeste arrangementen op Zoweg.nl zijn direct te reserveren. Enkele arrangementen zijn op aanvraag te reserveren en daardoor niet direct boekbaar. Bij ieder arrangement staat duidelijk aangegeven of het direct boekbaar, of op aanvraag te reserveren is.

Informatie over prijzen

De prijzen op Zoweg.nl zijn per persoon voor het gehele arrangement en op basis van minimaal twee personen per kamer of bungalow. (met uitzondering van eventuele toeslagen). Er wordt duidelijk vermeld wat inbegrepen is bij het arrangement. Bij een boeking voor één persoon wordt een eenpersoonstoeslag berekend. Afhankelijk van de leeftijd kan het kind gelden er voor kinderen meestal kinderprijzen. Per hotel of bungalowpark wordt aangegeven of de aanbieding inclusief of exclusief toeristenbelasting is. De prijzen zijn exclusief reserveringskosten, deze zijn € 12,50, € 20,- of € 32,50 per boeking. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Beoordelingen op Zoweg.nl

Omdat Zoweg.nl een platform is waar je eenvoudig een weekendje weg kan boeken, vinden wij het belangrijk om transparantie te bieden. Alle gasten krijgen na terugkomst van een weekendje weg de mogelijkheid om de bezochte accommodatie te beoordelen. Hiermee help je de volgende bezoeker weer verder. Alle gepubliceerde beoordelingen zijn dus van echte gasten die via ons een verblijf hebben geboekt bij de betreffende accommodatie.

Zoweg.nl behoudt zich het recht om deze beoordelingen aan te passen of te verwijderen indien er ongepaste taal gebruikt wordt (denk aan: persoonsgegevens, beledigende teksten, etc.)

Betalen

U dient het volledige bedrag inclusief de reserveringskosten aan het hotel of bungalowpark te betalen bij het in- of uitchecken of per overschrijving vooraf. Zoweg.nl berekent € 12,50, € 20,- of € 29,- aan reserveringskosten. Het Hotel of bungalowpark kan, om uw kamer of bungalow te garanderen, een aanbetaling of creditcardgarantie van u vragen.

Bevestiging van de reservering

Direct na het boeken ontvangt u een bevestiging op uw opgegeven e-mail adres.

Wijzigen

Voor wijzigingen met betrekking tot voorkeuren, dien je het hotel direct te contacteren. Het telefoonnummer van het hotel vind je in de reserveringsbevestiging.

Wil je het aantal personen, de datum en/of het aantal kamers wijzigen? Dan kun je dit in sommige gevallen zelf doen. Bekijk de annuleringsvoorwaarden van je boeking of dit voor jou van toepassing is. Wijzigen kan alleen als de annuleringsvoorwaarden dit toelaten. Is kosteloos wijzigen volgens de annuleringsvoorwaarden mogelijk? Annuleer de reservering dan via de link in je bevestiging en maak via Zoweg.nl een nieuwe reservering. LET OP: controleer altijd eerst of er nog beschikbaarheid is op de website van Zoweg.nl, voordat je jouw boeking annuleert. Het kan zijn dat de prijzen inmiddels zijn gestegen of gedaald.

Kun je niet kosteloos wijzigen? Neem dan contact op met ons via het contactformulier.

Zoweg.nl berekent geen wijzigingskosten. Afhankelijk van het soort wijziging kan het zo zijn dat het hotel een extra bedrag in rekening brengt. Mocht het hotel extra kosten rekenen, dan overleggen wij deze kosten op voorhand met jou.

Annuleren

Als u wilt Annuleren kunt u dat doorgegeven op deze pagina met uw e-mail adres en reserveringsnummer. Als het moment van annuleren de annuleringstermijn heeft verstreken, kan het hotel of bungalowpark annuleringskosten in rekening brengen.

Uitgesloten van herroepingsrecht
Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat u niet gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Na een reservering via Zoweg.nl kunt u zich daarom niet beroepen op het herroepingsrecht.

Klachtenregeling
1. Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over een product en/of dienst. Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op, liefst per e-mail via: info@zoweg.nl . Uiterlijk binnen 14 dagen zullen wij inhoudelijk op uw klacht reageren. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.
2. Komen we er samen niet uit, dan kunt u - tegen betaling van € 25,- klachtgeld - uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. Voor nadere informatie over deze Geschillencommissie zie: www.sgc.nl. Deze onafhankelijke commissie doet een uitspraak over het geschil. De uitspraak van de commissie is bindend. Wordt u (gedeeltelijk) in het gelijk gesteld, dan wordt het klachtgeld (gedeeltelijk) aan u terugbetaald.
3. Voor een klacht of geschil kunt u tevens terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) via de volgende link: 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
4. Vorenstaande laat onverlet het recht om een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.